Quote:
Originally Posted by Bengt
Skillnaden mellan FR och ett nätverksbolag är ju att FR endast bokar om till egna flygningar. Jag trodde att det samma gäller för DY, dvs att de bara bokar om till egna flygningar.
I fråga om FR så ska du kunna (om du nu har den oturen att flyget blir inställt) kunna bli ombokad även med anslutning (t ex ALC- STN- TRP istället för ALC- TRP) om du kontaktar bokningskontoret.
Men visst, du måste kunna klara av mer själv om du reser med FR och något händer. Jag kan ju bara konstatera att jag har gjort mer än 60 flighter med FR. Det som har avvikit är att två gånger har planen fått tekniska problem före avgång. Ersättningsplan har kommit (ena gången efter 60 minuter, andra gången efter fyra timmar) och jag har kommit hem något senare, men utan värre problem än så...
Skräckhistorierna man får höra brukar vara från de flygplatser som trafikeras några få gånger per vecka. De är inte så vanliga nu vad jag vet.
Dessutom så har jag sett flera fall där FR har återbetalat hotellkostnad vid försening när kvitton sänts in i efterhand. Även FR har svårt att komma undan gällande regler även om de försöker...
|
DY bokar ju faktiskt om till andra carriers, men de har ingen interline, så att de bokar om betyder egentligen att de
köper plats hos andra, som regel SK.
Det går ju historier om att SK säljer fullfare till DY när deras flyg är cnld.