FLight 7, Us Airways
LAS-
LAX.
Ankom Las Vegas Airport to timer foer avgang, og innsjekk gikk saerdeles raskt, men de skulle ha 17 dollar for aa sende kofferten min for meg. er overraskende aa se at 'alle' flyselskpene her tar ekstra for aa sjekke inn baggasje.
Sikkerhets kontrollen gikk ogsaa veldig raskt, og det virker som om vekterne her faktisk tar jobber sin serioest, i allefall de som skjer paa den baggasjen som blir scannet ser ut som om de faktisk kikker paa monitorene.
Terminalen virker ganske liten og grei, og kjoepte meg en pepsi og leste en bok mens jeg ventet paa at boardingen skulle starte.
20 minuter foer avgangstid starter de boardingen, og tar dette rad for rad bakfra, slik at det skal gaa rakest mulig. Veldig fornuftig, og folk hoerte faktisk paa hva som ble sagt i hoeytalerne, saa boardingen gikk raskt og smertefritt
Flyet denne gangen er en Airbus 319, og jeg er plassert i sete 13D. Midtgang er helt greitt paa en treseter, foler at man har litt bedre plass da, og det er begrenset hvor interessant det er aa sitte aa stirre ut av vinduet.
Pushback skjedde 40 sekunde foer opsatt avgangstid, saa svaert punktelig. Setet er stort og beghagelig, og jeg foler jeg har god plass, ca like mye som i min foerste flight med Delta.
Saa snart vi er oppe paa cruise, starter de gratis servering av drikke til alle passasjerer, noe jeg finner svaert sympatisk. Desverre moette vi snart paa ganske krafit turbulens, og de stopet serveringen etter aa ha servert rad 12. FLyet ristet og hoppet hele vegen etter dette, og jeg tror mange trakk et lettelsens sukk da vi landet i Los Angeles 47 miutter etter avgang, noen minutter foer beregnet ankomsttid.
Baggasjebaandet ble snart lokalisert av oss passasjerer, men det virket som om stuerne hadde stoerre problemer med aa finne det, 45 minutter tok det dem fra jeg ankom baandet til foerste bagen kom dit... Saa det tok kofferten min like lang tid aa reise fra flyet og til baggasjebaandet, som det tok aa reise fra Las Vegas til Los Angeles. Skulle nesten tro jeg var paa Gardermoen igjen.......
Har naa sjekket inn paa Radisson Culver City, hvor jeg benytter meg av tilbudet 'friday is freeday', og bor tre netter her for under 2000 kroner totalt. Paa loerdags kveld gaar turen igjen med Delta tilbake til New York.