He he.. Dette har vaert debattert opp, ned og i mente paa Flyertalk. Som jeg sa i denne posten tidligere i dag: Atter ett bevis på at
SAS er totalt vanstyrt..
En hver person med grunnleggende markedsfoering skjoenner at dersom man forsoeker aa gjoere noe positivt, maa man gjoere det 100%, ikke gjoere det slik at man er noedt til aa vaere flygeek for aa skjoenne hvordan servicen er..
Vi ser ett bevis i denne traaden: En gullkunde paa dette forumet vet ikke hvordan standard service er i alle
SAS selskaper. Eneste grunnen til at jeg vet det, er fordi folk har klaget over dette paa flyertalk, folk er forvirret og skjoenner ikke hvorfor man skal gjoere dette saa komplisert.
Tenk for en positiv opplevelse det hadde vaert dersom man kunne utnyttet det positive som nevnes her "joess, frokost, joess gratis vann/kaffe/te", "joess her krever de ikke 25 kroner for en flaske vann slik at jeg for tatt medisinen min". Da vil kundene assosiere dette med
SAS som en positiv greie og ta slike positive ting med i betraktningen dersom prisene er like med konkurrentene.
Men det oedlegger naar man neste gang tar
SAS ett sted der ting koster, som mellom
OSL-
ARN. Da tenker folk: sist gang jeg reiste med
SAS var frokost gratis, naa har de kjipa inn igjen.
Og en kanne kaffe koster ikke en tier en gang, denne enkle cateringen er piss i havet o forhold til alle andre kostnader.
Men naar
SAS sine ledere og mellom ledere utelukkende bestaar av bransjefolk som har raatnet fast helt uten impulser og kreativitet/evne til aa tenke smart, blir det slik.
Klart at dette alene ikke skremmer vekk mange kunder, men baller man paa verdens verste lojalitetsprogram Eurobonus og andre totalt forvirrende konsepter som skiftes hele tiden i jag etter aa spare noen oere, er det klart at
SAS taper terreng paa grunn av slik inkompetanse. Kutt i Eurobonus som ikke koster
SAS en krone, men faktisk gir inntekter. Skikkelig fornuftig...
Skikkelig frustrerende aa sitte aa se paa dette doeende dyret man har hatt ett livslangt forhold til og at man sitter med livsreddende medisin for aa faa skuta paa rett kurs.
Man har proevd Continental paa begynnelsen av 90 tall strategien lenge naa. Det funka ikke paa 90 tallet, det funker ikke naa. For nte gang: Det aa kutte seg til suksess FUNGERER IKKE!
Det har jeg forsoekt aa si til jeg blir blaa i trynet.