Quote:
Originally Posted by Fnate
Men tråden er jo ikke et spørsmål for eller imot bonusprogram. Og sett i lys av hvor urettferdig 25% regelen ofte føles synes jeg en pris relatert opptjening høres rimelig fair ut.
Desverre pleier noen nyutdannede økonomer i blå dresser å finne ut at den totale opptjeningen skal reduseres i samme slengen. Og da er jeg jo ikke positiv lenger.
Men prinisipelt er jeg for denne endringen.
|
Det jeg ikke skjønner er følgende: Hvilket behov har
SAS for å stramme inn på opptjeningen av bonuspoeng? Poenget med bonusprogram er jo å dele ut poeng, og dele ut tilstrekkelig mange poeng til at kundene blir lojale. Jeg tror ingen kan si at det er tilfellet nå, men å kutte bonus for de som betaler lite og gi mer for de som betaler mer for billettene tror ikke jeg er helt veien å gå. Forskjell på opptjening er det uansett mellom økonomi, økonomi extra og business.
Jeg har et aldri så lite inntrykk at noen sitter med en følelse av at det å kutte poeng innebærer en kostnadsbesparelse for
SAS. Når det skal kuttes virker det som at man også må kutte i bonusopptjeningen. Det tror jeg er en misforståelse. At programmet ikke er godt som det i dag er jeg helt enig i.