View Single Post
Old 05-05-2009, 20:36   #38
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Statuskort og milageruns

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Hver sin smak mener nå jeg. På en annen side vil jeg si at statuskort er oppskrytt i mange sammenhenger, tror fint jeg skulle ha klart meg uten.
Yepp - det er vel det som er poenget her, det er personlig hva folk trenger av "ekstra goder" og det varierer hva man får hos de forskjellige selskapene hva man får. De fleste greier seg ute, men noen ganger er det også praktisk å ha kortet.

Noen kan spare store summer på eks. bagasjegebyrer, i Europa og på IC får man ofte med seg noen ekstra kilo/ekstra kolli. I USA er det stort sett "pay per kolli" som gjelder, og der slipper man betaling hvis man har et glinsende kort. Enkelte må ofte reise på kort varsel, og da får man garantert plass innenfor gitte tidsrammer hvis man har status-kort. Noen kort gir loungetilgang med dusj og mat, samt fast-track og business/forst-innsjekk. Det kan man spare en del tid på osv. osv.

At noen velger å ta et milage-run for å jekke opp statusen et hakk, samt sope inn noen miles man kan bruke til oppgradering har jeg større forståelse for enn folk som kjøper fotballcupfinalebilletter koste hva det koste vil (nå må jeg vel søke politisk asyl en plass).