View Single Post
Old 05-05-2009, 16:38   #30
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Sommertilbud i Biz med LH/BA/AF/?

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Men hvis man likevel flyr Business Class hos BA - hvorfor skal man da ha sølvkortet?
Akkurat dette er noe jeg heller ikke skjønner. Man betaler 10K ekstra for å fly på business for å få ett sølvkort som gir tilgang til tjenester man har når man reiser i business uansett. Reiser man lite (3-4 ganger i året) må man fly i business for å beholde statusen, da blir liksom det kortet helt ubrukelig. Jeg hadde tatt mine turer med BA i biz og skippa hele kortet.

I min bok er mileage runs kun nødvendig når man har flydd nesten det som skal til for å nå det høyeste statusnivået og bare trenger noen tusen poeng for å nå dette nivået. Da kan jeg se fornuften i det.

Som meg selv: Skal i møte i Florida i slutten av uken og var heldig nok til å snatche en feilpriset full fare First Class billett til Miami (98 USD hver vei mot normalt 980 hver vei). T/R med 4 stopp hver vei gir meg nok grunnpoeng til å fornye BMI gullkortet (litt over 20K EQM for under 200 dollar). Jeg bruker en del av fritiden, samt tar en halv dag fri for å gjøre dette, billetten er betalt av arbeidsgiver.

Og selv om det blir ett mileage run, har turen til slutt mening. Jeg har enda ikke fått meg til å sette meg i ett sete uten mål og mening kun for å opptjene poeng. Da planlegger jeg (som Bizflyer) heller ut reisene mine og heller betaler opp billetter (som Discus). Men en ekstra tur, der går grensen for meg ihvertfall.

Men for all del, se på Flyertalk. Det er mange merkelige ting folk gjør for sine egne personlige mål. So by all means..
Tommy777 is offline   Reply With Quote