View Single Post
Old 30-04-2009, 01:11   #1
Eirik
Livsnyter

Default Flytyper du (helt unødvendig) gikk glipp av ?

Kommer på disse sånn helt umiddelbart :

1) DC-8.
Min reise-/ flygalskap slo ut i full blomst sånn ca. 1992, dro bla. til Miami utelukkende for å fly for meg magiske 747 (Tower Air)
Gikk derimot glipp av en tur med DC-8 samme året. Tygde lenge på en chartertur til Midtøsten fra Stockholm med Time Air Sweden, da jeg endelig bestemte meg fikk jeg beskjed om at det var for kort tid til å ordne visum, har angret mange ganger på den sendrektigheten :-)

2) L-1011
San Juan, Puerto Rico, 1995; har bonusbillett til Newark med CO, 727. En TWA Tristar lander, er et fantastisk syn, skal til JFK, ledig i biz, vurderer det, men lar til slutt lommeboka bestemme.. ( Håper dog ikke 1011-toget er gått ennå :-)

3) Caravelle.
En eller annen gang på -90 tallet, Europa så godt som tomt for Caraveller. Klarer via telefon og brev og under påskudd av å være journalist å få en invitasjon fra Air Provence til å bli med på en charter fra Nantes til et sted i sør Frankriket. Kort varsel, planlegger å plukke opp/ betale studentbillett til Paris hos Kilroy på veien ut til Fornebu (nattog videre til Nantes) Sent ute som vanlig, ankommer Kilroy og finner ut at jeg har glemt visakortet hjemme.. og ikke tid nok til å dra hjem og hente, game over !

Gikk også glipp av Sas MD-90´s ´jomfrutur´ fra FBU pga. streik i Oslo Taxi, stod på holdeplassen på Majorstua grytidlig og venta på bil som aldri kom.. :-)

Noen som har lignende erfaringer ?
Eirik is offline   Reply With Quote