View Single Post
Old 27-04-2009, 21:14   #9
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Default Re: På tur hjem igjen med Emirates - BKK-DXB-LHR

Etter møte i Dubai hadde vi litt tid til å kikke oss rundt. Ettersom jeg skal på ferie der snart var det greitt å få et inntrykk av hvordan byen har forandret seg sist jeg var der (i 2002). Det ser ut som om byen har strukket seg utover og "sentrum" går nå lenger ut mot Jumeirah enn hva det gjorde før. Vi prioriterte å stikke til Dubai mall for å kikke på den utrolige Burj Dubai - verdens høyeste byggverk med sine 818 meter. Jeg fikk søren ikke med meg hele bygget selv om vi sto på avstand...det er bare helt ufattelig høyt Her skal de selvfølgelig ha verdens beste av alt....så det blir verdens raskeste heis, utkikkplattform i 124 etasje etc etc. Det blir utrolig når det blir åpnet. Vi var også innom Burj Al Arab, Atlantis på det ene palme prosjektet, sjekket akvariet på Dubai Mall (som alt annet i Dubai er enormt) etc. Her er noen bilder og video.
Fra akvariet i Dubai Mall

Fra akvariet på hotellet Atlantis

Nydelig Burj Al Arab

Ufattelige Burj Dubai

Ski Dubai...en må selvfølgelig kunne stå på ski selv om det er 40 varmegrader ute

Utsikt fra 63 etasje på The Address hotel. Ettersom vi har "frekhetens nådegave" klarte vi å snike oss opp i baren som er 63 etasje.

Og en liten video med mine...ehh....amatørmessige kommentarer. På engelsk siden siden min vanligvis er tilrettelagt for et internasjonalt publikum
http://www.youtube.com/watch?v=drrIPzY44cw