Quote:
Originally posted by CK
Quote:
Originally posted by DY
Er det mulig å å vite hvor stor andel av billettene som selges til laveste pris...eller det "hemmelig"?
|
Skal LOVE deg at dét er STRENGT hemmelig!
Skjønner ikke hvor du har det fra at man i SAS Sverige strammer inn på lavprisene - der er det jo full fart med titusener av 450-kronersbilletter om dagen
|
Regnet med det var hemmelig....var derfor jeg var litt overrasket over at Lindegård kunne si at Ryanair har redusert antall lavprisbilletter!!
Jeg har det herfra:
"
SAS-sjefen mener likevel at Ryanair har dekket inn utgiftene til de høye oljeprisene på et annet kreativt vis.
Jørgen Lindegaard er konsernsjef i
SAS-gruppen.
- Det finnes mange andre måter å heve prisen på, enn å innføre et oljepristillegg. For eksempel har
SAS Sverige ikke innført oljepristillegg, men tilbyr i stedet nøyaktig så mange færre billetter i de billigste klassene at gjennomsnittsprisen for en flybillett stiger like mye som det ville være tilfellet hvis det ble innført et oljepristillegg. Også Ryanair utsteder færre billige billetter i stedet for å innføre et oljepristillegg, men som nevnt vil gjennomsnittsprisen for en flybillett være den samme, hevder Jørgen Lindegaard ifølge Jyllandsposten."
Det er altså sjefen din sjøl som sier det....så da rgener jeg med at de har innført færre lavprisbilletter i Sverige
Utdraget er selvsagt hentet fra artikkelen vi kommenterer her i tråden.....