View Single Post
Old 17-04-2009, 14:42   #2
peace
Newcomer

Default Re: Beijing for nybegynnere

Hei!

Jeg kom hjem fra Beijing for noen få uker siden etter et fantastisk opphold der nede.
Kineserne er veldig vennlige mennesker, men de snakker svært dårlig engelsk så det kan være vanskelig å få en viss kommunikasjon.

Beijing er utrolig stort som du sikkert vet, så man må sette seg inn i før man drar hva man virkelig vil se, og hva som kanskje ikke er så veldig viktig. Jeg syntes det vakreste med Beijing var den "forbudte by" der det har bodd keisere.
Man kan jo heller ikke reise til Beijing uten å få med seg the great wall, altså den Kinesiske mur. Den dagen jeg var på denne var vi ikke like heldige med været, men det var verdt opplevelsen uansett hvordan man ser på det, det er en utrolig tanke i ettertid å vite at man har satt sine ben på denne muren.
Lamatempelet anbefaler jeg også på det sterkeste da det var en del interessant å se her.
Shopping er jo også lurt å kanskje bruke en dag eller to på.
Silkstreet som det heter, er en helt fantastisk opplevelse, ikke bare for å handle men også for å se hvordan Kineserne driver "business" og handel. Jeg var på dette markedet nesten hver dag da det ga litt futt og fart i dagen. De kineserne i butikkene er ville!
Silkstreet er på en måte et shoppingcenter med bare boder som selger billige klær/smykker/sko/it produkter osv. Det er viktig å få de som jobber i resepsjonen på hotellet til å skrive på en lapp, på kinesisk, at dere skal til silkstreet. Taxisjåførene kan overhodet ikke engelsk!

Flyplassen i Beijing er kjempe flott. Den ser ikke så stor ut når man ankommer, men når du skal reise ut i fra Beijing har man alle muligheter, gled deg.

God tur, du kommer til å få en opplevelse for livet!
peace is offline   Reply With Quote