View Single Post
Old 15-04-2005, 01:01   #14
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by TheDane
Specielt svenskerne synes jeg har svært ved at accepterer situationen og det blev ikke bedre da SAS fik en dansk chef. Manden var knap begyndt på sit job før han blev angrebet fra alle mulige sider i Sverige, specielt erhvervspressen. Så det er vel heller ikke nogen overraskelse at den artikel som denne tråd starter med er skrevet af en svensk journalist.
Möjligtvis att vi svenskar stör oss på att vd:n är dansk, men ärligt talat vet jag inte om Lindegaard har försummat svenska intressen mer än vad hans företrädare gjort som var av svenskt kött och blod. Fokuseringen på Danmark känns inte större nu än vad den varit förut så att säga. Jag tror mycket av missnöjet från svensk media med Lindegaard ligger i SAS kräftgång under de senaste åren samt omständigheterna som fick Marie Ehrling att avgå. När hon tvingades bort från ledningen utmålades Lindegaard i svensk press som den som låg bakom det.

Man får för guds skull heller inte glömma bort att SAS vd bor i Stockholm (har för mig att jag läst att han har en våning i Gamla stan) och torde därför "försvenskats" till en sådan grad att han går Sveriges önskemål tillmötes! Hahaha...
jikswoboB is offline   Reply With Quote