View Single Post
Old 02-10-2004, 11:07   #17
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Det er jo nettopp det som ligger i å være et nettverksselskap! Da vil enkeltruter alene kunne gå i underskudd, mens bidraget til nettverket er positivt. Om du legger ned én rute i et nettverk, vil det kunne ha negative effekter på hele nettet, og omvendt. Hvordan man regner inntektsfordeling i et nettverk er en utfordring i eg selv.

Problemet med OSL-EWR (som vel er debattert til det uendelige) var at denne ruten alene la beslag på én maksin, mens det i CPH (og i mindre grad på ARN) er en hub, som muliggjør en bedre utnyttelse av flåten samt mindre kostnader til teknisk vedlikehold (deler er dyrt både å ha på lager og ikke ha på lager) og crew. CPH har dessuten bedre feed fra f.eks. Baltikum og Polen som er satsningsområder. Jeg skulle gjerne hatt en direkterute OSL-EWR, men næringslivet har mere å tjene på TO direkteruetr fra CPH til New York, eller mulighet for flere direkteruter fra CPH-hub'en. Med dagens regime ved innreise til USA er det aller beste å bytte fly i Europa, og fly direkte til ankomstbyen. Transfer i USA nå er et sjansespill...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote