Er det noen som har noen oversikt over hvordan disse selskapene drives? Det bestilles hundrevis av 787, 777, 340, 350 og 380 til en befolkning som stort sett holder seg hvor de bor, og til turister som i begrenset grad ønsker å dra dit.
Det jeg lurer på er: Tjener selskapene penger, eller er det rike stater som pumper oljepenger inn i mega tapsprosjekt for om mulig å bygge opp en turistindustri som de håper vil innbringe penger den dagen det er slutt på oljen?
Har aldri noensinne hørt eller lest noe om hverken økonomi eller kabinfaktor for disse selskapene, men snakket med en redcap i Hamburg som sa at hvis jeg ville reise til andre kontinent med GARANTERT plass (det var han som understreket at det var med store bokstaver), så var det bare å kjøpe seg en ID-billett med Emirates fra
HAM, da da hadde langt under en fjerdedel av kabinen full...
Da stod to av deres 340er parkert ved siden av hverandre - en eastbound og en westbound....
Hva skjer der nede - noen som har noen som helst peiling...?
Mvh en grublende Krok....