View Single Post
Old 05-03-2009, 00:49   #4
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Default Re: British Airways og checked baggage

Hei igjen!

Jeg var på DEN i går, og snakket med UA, siden det er de jeg reiser med fra BFF-DEN-ORD, og BA fra ORD-LHR-OSL i Mai. Vel, det BA gjør gratis, med en skipose i tillegg til to kofferter á 23 kg, vil UA ta $200 for fra BFF til ORD. Det er jo nesten på grensa til latterlig, men la gå. Nå må jeg tenke ut noe smartere.

Mine foreldre og broren min kommer på besøk i April/mai, og da har de mulighet for 2 kofferter per person, som vil si 6 kolli totalt. Da kan jo en av de droppe å ta med 2 kofferter, over, og så kan skiposen være et av de to kolliene deres, for UA krever visst ikke noe for det.

Ville et alternativt å sende skiposen som cargo med BA's direkterute fra DEN-LHR? Er det mulig (eventuelt dyrt)?

Skulle nesten ønske jeg dro DEN-LHR, men det er utvekslingsorganisasjonen min som har ordnet med billetter, og BFF-DEN-ORD er en bestilling, mens ORD-LHR-OSL er i en annen bestilling.

Noen som har erfaring med dette?

Når sant skal sies, har jeg kjøpt alt for mye klær her i Uniten, så enten må jeg kvitte meg med en del, eller putte noe i foreldrene mine sine kofferter ;-)