Quote:
Originally Posted by LN-MOW
De begynte å fly OSL- CPH- TXL med 727 for å utnytte maskinen som sto parkert på gamle med APU'en på 18 timer i døgnet, men det var ingen stor suksess .. Etterhvert gikk de over til ATR, og den gikk vel nonstop på slutten ..
|
Dette stemmer.
De kom altså tilbake til FBU i mai 1986 med B737-200
LHR-FBU v.v.
Da vinterrutene begynte et lavt år seinere, satte de inn B727-200 i stedet.
Så tror jeg det var sommerrutene 1987 de innførte
LHR-FBU, FBU-
CPH-
TXL,
TXL-
CPH-FBU og FBU-
LHR for å utnytte kapasiteten bedre.
Før dette sto Boeingen til PA på gamle FBU fra en drøy halvtime etter landing kl 14:00 fra
LHR, og til en knapp time før avgang kl 08:00 til
LHR.
I 1988 begynte de å fly med
ATR-42, operert av Pan Am Express. Den fløy
TXL-FBU-
TXL, og ankom ca kl 14:30, tror jeg...
Den ble også fløyet i 1989, og kanskje i 1990?