Quote:
Originally Posted by FlightDeck
...
Er Air Berlin misfornøyd med Dash'ene sine?
|
Misfornöyd er falsk ord. Frustrert treffer det bedre. Flyene ble alrede tilbyd andre aktörer til kjöp. Call +49-30-Air Berlin dersom du er interessert a ta over disse.
Jeg undrer meg - aerlig talt - over mange av de kommentarer som kom her. SK har just trukket seg fra denne ruten, rett og slett fordi de ikke tjente en dröy krona pa dette.
Volum er relativ lav fra Berlin, og fylles opp med polske statsboer som reiser fra vest-polen til
TXL. Da
OSL-
SZZ kom pa banen, svikted dette feed til
TXL og
SXF. Skulle det dukke opp en rute
POZ-
OSL, sa vil denne feed begrense seg til meget fa, siden mange vil ha det naermere til en polsk flyplass.
Jeg tviler at AB vil klare a skape en helt ny marked for tyske turister. For en enkelt grunn. Oslo er ingen billig by. Hoteller er relativ dyrt, omkostninger er dyr. En god del dyrere enn om man reiser til
CPH eller
STO, og langt dyrere enn
TLL og
RIX.
AB's suksess pa
TXL-
ARN og
TXL-
CPH ble stötted av en harakiri konkurrent Sterling og en
SAS som brukte Q400 pa begge ruter og fikk - som kjent - en stor haug problemer med dette. Tyskere er - generelt sett - sikkerhets-fanatiker. De vil ha 150% sikkerhet. En selskap som bare star i fare for a virke usikker, vil ikke ha suksess i den tyske marked.
Og i dette ligger ogsa for AB en problem. Q400 crash ble omtalt mye i tysk media og det ble henvist at denne fly ogsa opereres i Tyskland. Ikke god for en selskap som alrede na far massevis av klager pga Q400...
Priser:
Med priser pa 29 Euro kan AB ikke betale de avgifter som de ma gi til
TXL og
OSL flyplass. De vet selv at de vil trenge en langt periode med ultra-lave priser for innarbeide ruten. Derfor ser vi ikke flygninger pa Lör og Sön.
Da gar samme fly
TXL-
KRK, en rute med en god del etnisk traffik som vil yielde höyere enn
TXL-
OSL.