View Single Post
Old 20-01-2009, 10:00   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,112
Default Re: OSL-CPH-PEK-HKG-BKK-ARN-OSL Del 1

Del 2
Jeg gruet meg litt til det første økonomi-legget på turen, men det viste seg at det ikke var noen grunn til. Det var en A330 som skulle ta oss fra HKG-PEK på den ca 2 t 45 min lange turen. Konfigurasjonen var 2-4-2, og vi hadde i utgangspunktet tosetere. Jeg syntes det så ut som om det var mye bedre benplass på fireseterne. Noe som stemte, nesten to knyttnever på fireseteren, men det var knapt en på toseteren. Det var god plass i flyet, så jeg satte meg over på en ledig fireseter. Det var store skjermer med avod i setet foran. Maten var utmerket og crewet var veldig ivrige med drinkserveringen, inkludert konjakk. Dette var som å komme til himmelen i forhold til SAS OSL-NCE flyvinger! Jeg forstår ikke hvorfor ikke SAS bare gang åpne eco extra for flere bookingklasser og 100% opptjening (bortsett fra b, s og y). Kan de ikke bare la disse drittbillettene til under 1000 kr en vei sitte i P-klasse også vise fingeren til Norwegian på de andre klassene? Jeg vet kanskje ikke så mye om bilettprising, men jeg vet at SAS blør penger samtidig som jeg vet at jeg og samboeren tilsammen hadde flydd for iallfall 20 000 kroner mer i Europa i året om de hadde gjort disse endringene. Vel tilbake til trip-reporten her.

Mat TG HKG-BKK
Vi var seks netter i BKK. Vi bodde på Royal Le Meredien Plaza Athenee. Vi valgte dette hotellet fordi det har ett stort basseng med sol hele dagen og er 250 m å gå til Sky train.. Vi bodde på Royal Club Room som gav lounge access og stor frokostbuffe i hovedrestauranten. Betalte ca 1080 kr/natt.

BKK-ARN
Vi hadde dagflyving fra BKK til ARN. Vi kom tidlig til flyplassen for å sikre oppgradering til business. Det var helt fullt i økonomi som mor og far fikk gratis oppgradering til eco-extra. Alle måtte imidlertid bruke poeng for å oppgradere til business. Fair Enough. Jeg spurte også hun som så ut som hun var sjef om det hente at de hadde cash-upgrade, noe hun sa de aldri hadde lenger.

Vi ble stående 15 minutter i emigration kø, før vi kom oss til Thai lounge i concourse E. De har litt forskjellig mat og drikke (ikke vin, men sprit og øl). Det er også gratis WIFI. Det var mye bedre plass i 13.00 sammenlignet med hvordan det pleier å være her på kvelden. Måtte jo se på dusjene her også, se bilder. God plass og toalett i rommet.

Vi kom oss etter hvert bort til SAS-gaten og om bord til en nesten tom C-kabin. Alle passasjerer satt i den fremre kabinene. Tipper vi var ca 15 passasjerer, inkludert kona og sønnen til kapteinen (er misunnelig på ID billettene i business).

Flyvningen gikk akkurat som forventet, men bra servise. Landet på rute. Må si at det var langt å fly sel vi business, synes det er bedre å fly denne strekningen om natten siden jeg klarer å sove helt utmerket med melatonin, alkohol og eco-extra setet.

ARN-OSL
Vi hadde 45 min connection på ARN, noe som var plenty. Tipper at flyet til OSL dessuten hadde ventet 20 min på oss om det hadde vært nødvendig. Var trøtt og sliten og sov litt etter en cola-light og en liten matbit.

Som EBG gav denne turen 25700 poeng.
Damen i innsjekkingen ved OSL, damen i CPH loungen og damen i BGO billettskranken fortjener alle en blomst. Ble skuffet over WIAS som ikke kunne fikse confirmed up-grade. (Hadde brent meg på dette en gang tidligere med WIAS fordi de sa dette måtte dreie seg om en upgrading i gaten, den gang i BKK).
Chriscross is offline   Reply With Quote