View Single Post
Old 17-01-2009, 01:16   #25
Lamox
ScanFlyer Silver

Lamox's Avatar

Default Re: SAS CRJ900 PÅ BGO

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Det betyr vel at kapasiteten på BGO-CPH dermed blir halvert fra sommeren av, det? I dag går det vel 7 avganger daglig, med større fly.
Det blir nok noe reduksjon i seter - det er jo hele planen til SAS nå fremover, men ikke halvering. SAS har hatt max 6 daglige til nå, hovedsaklig MD87 (125 seter), samt noe A319, Avro og CRJ200 (149, 88 og 50 seter), men det er allerede før CRJ900 intro på ruten bestemt å kutte en daglig hver vei; SK2863 og SK2866. Så det blir i praksis reduksjon fra 5 daglige med et snitt på rundt 110 seter til 5 daglige med et snitt på rundt 100 seter.Ik

--------------------------------------------------------------------------------
FlightDeck: "Jeg kommer nok til å like den etter hvert... Men jeg synes de høye motorene, de slappe wingletsene og røret som stikker ut av halen er litt rar".

- Motorene er litt høye for å få støy bort fra kabinen (ref bakerste seterekke på MDen), og for at ikke lastefolkene skal bli ENDA mer pissed på aft cargo døren.
- Winglets er modifisert på 900NG fra de gamle som stod nesten rett opp, da dette gir en performance/fuel gevinst som skal være ganske betydelig. Så de er ikke slappe, de er hotte... :-)
- Røret i halen er exhaust fra APU (også kalt #3 engine, med generator som gir like mye strøm som en motor; 40 kva), og peker litt ut og oppover for å unngå restrictions på å bevege seg bak denne.

Ikke helt objektiv, men jeg liker alle 3 rariteter...
Lamox is offline   Reply With Quote