Dette med hvilket program som er best, har vaert diskutert relativt mange ganger og siden jeg har hatt BA Gold og Silver, samt har 5 statuskort i pengeboka, 4 av dem av beste valoer, foeler jeg at jeg har litt erfaringer aa komme med.
Det oppsettet du kom med foerst i posten her, setter fokus paa EN ting:
OSL-
LHR. Status i et bonusprogram betyr mye rart, men det er jo viktig aa bruke statusen naar man endelig har fortjent den. Saa det aa ha status hos BA makes no sense, saerlig naar du betaler for Club naar du reiser til
LHR og har samme benefits uansett.
Saa maa du sette deg ned aa se hvor du reiser mest, hvordan moensteret ditt er. Allianser er ogsaa viktig og der finnes det mange begrensninger. Bl.a. kan du ikke opptjene poeng med AA over atlanteren grunnet konkurranseregler. Da har du EN carrier aa tjene poeng paa over atlanteren og er pris viktig er det definitivt ikke smart naar Star f.eks. har 8 medlemmer som flyr over atlanteren.. Dette er jo ogsaa viktig naar du faktisk skal bruke poengene
Skal du fly innenriks i Norge, gir
SAS soelv faktisk en del fordeler, selv om mange paastaar anderledes, er du en av kun 5% av kundene til
SAS, det vil si at du er bedre enn 93% av kundene til
SAS og skjer det noe, kommer du foran bortsett fra 2% som er gull.
Ja, dersom du ser isolert sett paa
OSL-
LHR er det helt klart at BA er best med det business tilbudet de har, ogsaa naar det gjelder status/tier points. Du drikker jo for det meste cola ut fra tripreportene dine, saa dersom du synes det er greit aa tjene 0 poeng mot status kontra 2400 mot status hos
SAS og heller betale en 20 kroning for Colaen, er jo det ditt valg.
Det du sier er at du mener at det er greit aa betale ca. 6000.- for aa oppnaa status hos BA, kan hende at det er det i dine oeyne, men saa var det den dagen du oppnaar status, poenget er jo at du faktisk skal bruke statusen.
Naa har du enda tilgode aa reise med BA i oekonomi over dammen, jeg kan ihvertfall bekrefte at det langt fra er noe fornoeyelse.
Men jeg blir sliten av aa diskutere med deg, Martin. Du har bestemt deg foer diskusjonen er startet og da faller raad for doeve oerer