Vi har faktisk fjernpark og parkplasser/gater uten broer på
OSL også. Og si at flyselskapene taper pax på det er vel og ta litt i... Tror det skal litt til for at du dropper en flytur i frykt for stiv kuling i en trapp...
To trapper er mer effektivt enn en trapp og bro - det tror jeg på. Vi har da prøvd og bruker den løsningen på osl også, men folk venter heller litt for å gå ut foran enn å gå opp og ned trapper ute. Dessuten bruker du ihvertfall ikke mer tid på å kjøre trapper fremfor bro.
Trapper i seg selv og manglende bro er intet hinder for preboarding, strengt tatt har jeg ikke personlig sansen for å preboarde ned i en kø i broen, men det er en enkel løsning (og jeg bruker den selvsagt selv skulle jeg ha ansvaret for en gate...). På cph har jo så godt som alle gater en skikkelig preboardingsmulighet, det synes jeg er kjekkere, men muligens mer plasskrevende. Det ble jo prøvd med noen glassvegger på osl på domestic; men det ble vel kke regnet som noen suksess.
Vi liker vel alle broer best, men det betyr ikke at andre løsninger ikke har noe for seg!