View Single Post
Old 16-12-2008, 21:18   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Flyplasshotell O'Hare

Quote:
Originally Posted by Øivind View Post
Badekåpe så jeg ingeting til, men så hadde jeg et standard rom. Mulig jeg hadde fått en badekåpe dersom jeg hadde betalt 100 dollar mer for et "executive room" eller noe. Synes uansett ikke behovet for en badekåpe er påtrengende for en kort natt på et flyplass hotell. Starbucks kaffe er helt ordinær kaffe og ikke noe å bli imponert over.
For aa forklare litt naermere om hvordan hoteller i USA fungerer for tiden:

Segmentet billighoteller har alle inkludert gratis "frokost" og internet, det er ikke en sjeldenhet, alle har det. Har aldri sentral air condition eller varmesystemer, vindusenheter i rommene. Har aldri restaurant, romservice, bar etc.

I dette segmentet finner du:
Four Points by Sheraton
Hampton Inn (Hilton)
Fairfield Inn (Marriott) Residence Inn (dog er Residence Inn leiligheter mer enn hotell og beregnet paa lengre opphold)
Hyatt Place
med flere
Aapenbart har Residence Inn stoerre boarealet, fordi hotellet foerst og fremst er beregnet paa lengre opphold.

Felles er at frokosten serveres paa papptallerker, det Residence Inn jeg bor paa 4-5 ganger i aaret er den "varme" frokosten groet og vaffelpresse, men noen har observert at det finnes andre ting.

Jeg spiser ihvertfall ikke frokost paa disse hotellene. Fordelen er at de stort sett (bortsett fra rundt flyplasser) har gratis parkering

I det midterste segmentet finner du fullservice hoteller som:

Sheraton
Hyatt Regency
Hilton
Marriott
Westin ( i oeverste sjiktet)

Hotellene har stoerre rom, sentral air, rom service, bar, express klesvask, valet parking etc.

Fordelen med alle disse hotellene er at de har fokus paa komfort. De satser knallhardt paa meget gode senger, bedre kaffemaskiner med Starbucks istedetfor gamle maskiner med Maxwell House (eller brakkvatn), bedre kvalitet paa shampo/saaper, morgenkaaper, minibar (Westin og Hyatt, enkelte Hilton og Sheraton) Noen har selvsagt ikke blitt pusset opp paa en stund, men de fleste hotellene rundt flyplasser har god standard.

Jeg er opptatt av en god natt soevn i en god seng, aa ha tjenester tilgjengelig, mat tilgjengelig.

Paa mange av hotellene som er rundt ORD, er det langt til restauranter og er du over natt gjest, har du ikke bil med deg. Da faar du ta beina fatt dersom du skal ha noe aa spise, kjekt aa ha det tilgjengelig. Mange er slitne og vil ikke forlate hotellrommet, da er det kjekt aa ha ting tilgjengelig.

Saa kan man jo diskutere i det vide og brede hva man foretrekker, men jeg gidder ihvertfall ikke aa bo paa et nullservicehotell bare for aa faa frokost paa isoportallerker og gratis internet.
Tommy777 is offline   Reply With Quote