View Single Post
Old 10-12-2008, 14:16   #14
JoeW
ScanFlyer Rusty

Default Re: Rygge: Vil taket bli borte ??

Quote:
Originally Posted by plane-spotter View Post
Men det er ingen som har lagt all skylden på taket..
Investorene har regnet med å tape penger i begynnelsen, men ingen vil vel fortsette å gi penger til noe som ikke KAN bli en suksess. Er det som er problemet.

Rygge har Strengere miljøkrav , Strengere sikkerhetstiltak, Pasasjertak, Movements tak, er jo ganske åpenbart motarbeidet..

Men vi må også huske på at da konsesjonen ble gitt så var flytrafikken en del annerledes en det som er idag, og at 750 000 pasasjer taket kom i etterkant av det igjen, helt uforberedt.

Og jeg kan med hundre prosent sikre kilder love deg at det er flyselskaper som vil starte på Rygge, men ikke når taket er der.
Ett Basefly til på rygge så er taket nådd, ingen vil starte da..

Jeg veit om to flyselskaper som vil starte men som blir hindret av taket.....Og jeg veit på langt nær alt
Strengere sikkerhetstiltak? Kan du utdype dette? Jeg har vanskelig for å tro at RYG har strengere krav enn OSL - det er vel samme kravspekket som gjelder. Movements handler om slots og ATC. Det er begrenset hvor mange det er plass til "der oppe". Jeg konstaterer bare at Rygge har klart å sutre nok til at slike påstander har festet seg. Jeg er fryktelig interessert i å vite hvordan sikkerheten er strengere ved Rygge enn ved OSL.
JoeW is offline   Reply With Quote