View Single Post
Old 23-03-2005, 13:01   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Ensomt på første klasse

Så bra som businessclass er blitt på de fleste flyselskaper, så er det nesten merkelig at noen fortsatt vil betale for first class.

Hadde vært morsomt å sett en oversikt over flyselskapenes belegg på first class. Men slike tall er nok untatt offentligheten. Men det må vel være lønnsomt, ellers hadde vel ikke flyselskapene tilbudt dette.

Har et intrykk av at asiater er en stor bruker av first class, og da tror jeg dette henger litt sammen med asiatenes jag etter status, og first class reise gir vel forsåvidt det! :smokin

Så har man på den andre siden vanvittig rike folk som bryr seg katta om hva det koster. Husker en artikkel jeg leste om Concord. BA hadde gjort en undersøkelse blandt til reisene på Concorde rett og slett ved å spørre dem om de visst hvor mye billetten kostet, og svaret fra flertallet var at de ikke hadde peiling! Og da snakker vi om kraftig dyre billetter. Resultatet var at BA kunne øke prisen med 50 % uten at de faste brukerne av tilbudet merket noen ting. Ok, da satt litt på spissen av meg, men hovedpoenget mitt er at det finnes jo en gruppe mennesker som er så rike at de ikke bryr seg om hva billetten koster, og selvfølgelig bare skal ha det beste.

Selv har jeg sterke drømmer om å reise First class en gang. Et par måneder på tur med en RTW First class billett hadde vært det ultimate. Har reist First Class på innenriks i USA, men synes liksom ikke det teller i forhold til interkontinental First Class billett. Eller hva EB?

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote