Det var en skarp og fin ettermiddag da jeg påbegynte min reise hjem igjen. En snilll kollega kjørte meg opp til
MJF hvor Egil smilende tok i mot min koffert og sjekket meg gjennom til
OSL. På
SAS fikk jeg 1A, og siden maskinen var halvtom regnet jeg med at det var gode sjanser til å få treraderen for meg selv.
Nesten helt fullt maskin og avgang på rute fra Mosjøen. Kort flytid gjorde at vi landet tidlig på
TRD hvor det var mye nysnø på bakken. Det var imidlertid klarvær da jeg landet.
Vel fremme på
TRD var det å sjekke status på neste fly, og her var det meldt en time delay pga crewrotasjon. Så jeg kjøpte meg en rekebaguett og litt snop og fant meg et rolig hjørne. Farmer skulle egentlig vært på
TRD samtidig, men han var blitt litt forsinket fra
LHR, så han dukket opp akkurat da jeg skulle gå ombord i LN-
RRG.
Setene i
RRG var en overraskelse. De var veldig smale og puten virket kort. Så det var ikke så veldig komfortabelt å sitte der jeg satt. Kun halvfull maskin, så jeg fikk treraderene for meg selv, så jeg kunne ihvertfall strekke meg litt ut. Jeg kan ikke huske å ha sittet så ukomfortabelt i en 737 før.
Vel nede tok det kun 10 minutter fra vi blokket inn på gate 15 til den første bagasjen lå på båndet. Det var neppe mer enn 10-15 mennesker rundt båndet, så det var ikke mye lokalbag. Selvfølgelig var min blant de siste til tross for pri-taggen Egil satte på ... godt det ikke var mye lokalbagg ...
Så var det over til
SAS-hotellet hvor jeg nå er rede til å slumre noen timer før neste etappe.