Quote:
Originally Posted by Tommy777
So what om staten legger igjen en masse kroner hos alle norske flyselskapene?? Det finnes haugevis av ex EBG som jobber i selskaper som legger igjen en formue paa innenriksflygninger i Norge, politikerne har soerget for at man ikke kan tildele disse lojale kundene EBG. Hvorfor de skal faa dette er for meg en gaate. De reiser nok oftest paa fullpris i tjenesten (i motsetning til mange andre bedrifter), saa det er riktig at det er lite ekstratjenester de faar bortsett fra naar ting gaar gaernt ifm prioritering. Men naar de er ute paa tur med familien, kan du banne paa at de vet aa benytte seg av lounge og alle andre fordeler.
Jeg synes politikerne skal ga foran som et godt eksempel og si nei takk til dette. De kan kjoepe seg fordelene via fullprisbilletter som alle andre.
|
Siden stortingsrepresentanter bruker klippekort og årskort, er det mulig at dette er begrunnelsen for at de får
EBG. Hvis
SAS automatisk gir
EBG-kort til stortingsrepresentanter er jeg enig i at dette høres litt rart ut. Hvorfor gjør
SAS noe sånt? Det er i alle fall ikke et krav fra mitt parti, men kanskje det inngår i en eventuelle avtale som staten har gjort, eventuelt et tilbud som
SAS har gitt... Jeg kan høre med stortingsgruppen - men jeg vil tro at mitt parti fint kan fraskrive seg et sånt gode. Goder hos flyselskaper bør gis proporsjonalt med hvor mye man flyr. Dette lukter det litt mediesak ut av så det er best jeg sjekker det opp.