View Single Post
Old 03-11-2008, 23:14   #20
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Rimligste vei til 15000 Eurobonuspoeng

Problemet for en del, meg selv inkludert, er at man reiser mye innenriks. Og det gir ikke bonuspoeng eller status. (Bortsett fra om man har "årskort" - da blir man EBG.) Jeg tar også et par 3 ferie turer med SAS og partnere i året, som heller ikke gir noen poeng å snakke om. (Herav minst en langtur til Østen.) På disse ferieturene pluss jobbreiser innenriks, har jeg fordel av gullkortet. Både i forhold til ventelister, raskere innsjekk og mulighet til å velge sete ved innsjekk. Og ikke minst i forhold til utenlandsreiser hvor man kan sjekke inn på Star Gold innsjekk og benytte lounger.

Jobbreiser utenriks gir meg nok poeng til sølvkort. Jeg vil gjerne beholde gullkortet pga fordelene over. Derfor tenker jeg også i samme baner som tråd-starter her. Hvordan kan jeg beholde gullkortet enklest?

For meg ble det sikret gjennom en Z klasse billett til BKK. Det gav 30 000 poeng, og sikret gullkortet. Billetten kostet ca 20t.

Så jeg har stor forståelse for hvorfor enkelte ønsker å "kjøpe" seg et gullkort på billigst mulig vis!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote