Her kommer noen bilder fra Texas og av T-37B. -Produsert av Cessna; for leeeenge siden. Hensikten med bildene er utelukkende å vise bilder fra ENJJPT til de som måtte finne det interessant (med andre ord er dette ikke noe bildekvalitets-show).
For spesielt interesserte: noen raske villkårlige fakta ut av hodet;
T-37B Tweet har to motorer som hver skal yte 1025 pund skyvekraft. -Men det er litt mindre når de er installert (testet til 1025pund i test-blokka). Max fuelmengde er 2110 pund JP-8, og etter 1,4 timer gjenstår det vanligvis rundt 5-600 pund. Motorene er svært trege og bruker 10-12 sekunder på det meste fra IDLE til
MAX ("Military"). Selv om motorene lager en høy plystrende lyd som er uutholdelig uten ørepropper, så er lyden av motorene svært så fin - med beskyttelse for ørene!
Simulatoren først - hvor elever trener og øver prosedyrer av alle slag, og hvor man i tillegg kan fly instrumentflyging. I tilknytning til hver slik sim er store dataskap med gammeldagse datamaskiner som driver hele systemet. Instrumentene er ekte, med modifikasjoner til å reagere på datasignaler i stedet for inputs som statisk trykk, totaltrykk, etc, etc, etc.
Taxilight (hvitt), og passing light (rødt) som viser om hjulene er nede og låst (blinkende) eller oppe (rødt).
66-7961 er serienummeret til dette flyet med tailnummer 961. 66 indikerer fiskal-år (sær amerikansk greie) og 7961 er flyindividet for USAF i fiskal-året 1966. Akkurat dette flyet, som halvparten av flåten på ENJJPT, ble kjøpt av Tyskland under oppstarten av skolen.
På line!
Spent elev taxer ut til RWY
T-37B synger på sitt siste vers hos ENJJPT. De har vært i tjeneste siden midten av 1960-tallet. Det norske elev-kullet som nå går på ENNJPT er det siste som flyr T-37B. Det neste kullet er de første nordmennene som begynner på T-6A Texan II. Denne finnes dessuten som en fin addon til FSX. T-37B finnes bare til FS2004.