det blir spennende å se. CRJ900 er nok ikke rett matriell på en del av de korte Q400-strekningene f.eks. på svensk innenriks. Til det er den for dyr i drift. Som Krok bl.a. sier, vil vi nok se CRJ900 på lengre legs med mye business class, men ikke så store volumer av leisure-pax at de kan fylle opp en MD80. CRJ900 har range og fart til å bli en veldig god maskin for SK på disse rutene. Jeg ser ikke for meg at vi får
CRJ på norsk innenriks på vestlandet (som erstatter for F50).Riktignok er det gode high-yield ruter, men stage-lenght er for kort. Jeg tror alt avhenger av eventuell suksess hos
SAS DK. Det blir et interessant år neste år også.
Rent operasjonelt er det vel ingenting i veien for at
SAS DK opererer også eventuelle svenske og norske
CRJ-ruter på sitt AoC (som en intern wet-lease), for å slippe kompleksiteten med nok en flytype hos
SKO og
SKS