Da har jeg begynt å åpne gamle permer og scannet litt fra FBU.
Siden bildene er sortert etter flytypetype, kommer det i denne omgang B727 og B737.
Kvaliteten er nok litt så som så, både på scanningen og bildene. Jeg har kun scannet dem med automatisk unsharp mask, og ikke gjort noe etterarbeide.
De seneste årstallene må tas med en klype salt, siden jeg etter hvert av en eller annen grunn gikk bort fra å skrive årstall i albumet!
Vi starter med noen 727`ere, som jo ikke var den mest dominerende typen på FBU:

Air France gikk over fra Caravelle til B727-200, som her er foreviget i 1980.

FI opererte med både -100 og -200 modellen av B727. Her fra henholdsvis 1981 og 1985.

Før Airbusene kom, kunne vi se LH sine B727 på FBU.
Så hopper vi over til B737, som det var maange flere av!

Dette var tatt i -84 - mon tro hvor det roret kom fra? Kunne ligne LH-farge.

Her har vi kakkerlakkmaskinen, som kom hjem med eksotiske gjester etter utleie til TACA (1985).

BA B737-200 i sine første farger i 1985.

En liten Pan Am 737, som vel skulle kom fra
LHR med folk matet inn fra diverse flighter på
LHR i 1986!

Braatens sommerfly lyste opp i flere versjoner over flere år. Dette er knipset i -88.

Så vidt jeg husker hadde ikke KLM noen egne B737-200. Jeg tror de som var i deres farger, som dette, var innleid fra Transavia (1988).

Mitt første bilde av BU B737-400, i 1989

-og her er første bilde av BU B737-500. LN-
BRC var jeg så heldig å få fly med første dagen hun var i rute (1990)!

British Airways, med reklamekampanje for "Worlds Biggest Offer" i 1990

Elendig bilde, men det viser Norway Airlines i Air Europe farger. Her på vei mot militærterminalen (1990).

LN-
SUZ har jo også tydeligvis vært leid ut- men hvor, det vet jeg ikke. Bildet er fra -92.

Nok et Sommerfly. Denne gang en -500, fotografert i 1992.

Olympiaflyet ble foreviget i 1995.