View Single Post
Old 08-09-2008, 22:21   #4
seilfly
Infrequent traveller ;-)

Default Re: Denne kniven kan du ta med på flyet, mens en halvliter vann blir du fratatt.

Jeg synes det er trist at norsk sikkerhetskontroll, særdeles på Gardermoen, bærer preg av mangel på erfaring. (Høy gjennomstrømning av personell???). Mitt inntrykk av sikkerhetskontrollen på Gardermoen er at de ønsker så gjerne å være den flinke gutten i klassen og gjør så godt de kan og prøver å nå så høyt som mulig opp på lista over sikkerhetskontroller.

-Imens sikkerhetskontrollene i utlandet (Heathrow & Newark i alle fall) er gjennomsyret av kvalitet på arbeidet og de prøver ikke å være den beste gutten i klassen heller, bare å få jobben gjort og sørge for en trygg flytur - rett og slett ved å sørge for at flyturen skal være trygg.

Gardermoen sørger for en trygg flytur ved å følge sikkerhetsrutinene slavisk og uten tegn til å bruke skjønn.

Dette er mine høyst subjektive oppfatninger, men vil man forbedre sitt ansikt utad (Gardermoens sikkerhetskontroll f.eks.) så er det jo først og fremst møtet med passasjerene/ansatte som må kvalitetssikres.

Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason

seilfly is offline   Reply With Quote