Det var god service fra crewet ombord:
Veldig mye smog rundt Cairo så tidlig på morningen:
Vi ankom
CAI ca 1 t etter avgang:
EgyptAir *fly A330-200:
EgyptAir Express EMB170
Reisefølget med guider i bussen:
Nasjonalmuseum med utrolig mange skatter fra Pyramidene og andre gravsteder:
Lunch før vi fortsetter til pyramidene. Det var sikkert 5 strømbrudd på den tiden vi var der å spiste.
Fantastisk å oppleve dette i virkeligheten. Anbefales på det sterkeste.
Var inne i gravkammeret på Keops pyramiden. Tror Speedbird har noen fra gravkammeret.
Bildene taler for seg selv:

MountainDew
Speedbird:
Etter en opplevelserik dag i Kairo området var det på tide å sette kursen mot Sharm igjen:
CAI –
SSH
Petroleum Air Service
PAS
DCH-7
Load factor 100%
Mye surr på flyplassen og ingen informasjon om forsinkelser. Det var hele 8
PAS fly til Sharm på 60 minutt fra samme bussgate. Ikke rart det ble litt kaotisk og folksomt i gate området. Ble ca 40 min forsinket selv om det var ”On time” i følge skjermene.
De ansatte brukte fargemerking på billettene for å skille flightene fra hverandre.
Vi hadde forventet en DCH-8 på returen men ble gledelig overrasket av denne gamle traveren fra 1984. The DCH-7!!
Litt slitt etter årene men det er da litt av sjarmen med fly
Vi satt på rad 1 og 2 i en club seating. Den Britiske gutten virket litt sjokkert over vår utforskende enuiasme ovenfor dette flyet.
Øystein viser oss det løse armlenet: