Quote:
Originally Posted by KennethGS
Nei, fuel til holding er normalt ikke inkludert, med mindre du ser på "Final Reserve" som holdingfuel...
Derimot så åpnes det for å ta med fuel for 30 min. holding dersom været på destinasjonen er dårlig.
|
Nei, ser ikke på Final Reserve (FR) som holding fuel. Men FR er innkludert i fuel beregningen for hele turen og består av "fuel fra missed approach på destinasjonen din, lengste utflyvning fra destinasjonen og lengste innflyvning til din alternate" + fuel til å holde 30 minutter over alternativ flyplassen din i 1500 fot over bakken. Og på en 733 er 30 minutt holding beregnet til 1200 kg fuel (40 kg pr minutt) De 1200 kg'ene er
ikke der for at du skal kunne holde over alternativet ditt, men en fornuftig måte myndighetene har bestemt hva det minste fuel nivå du kan ha når du lander. Og det tallet varierer naturligvis med hvor mye drivstoff flyet bruker (ser Ryanair regner så nøyaktig på det at de ser hvor tung flyet er for å beregne hvor lite de kan ha igjen når hjulene tar bakken, dvs fra 1136 og helt ned til 900 kg).
Hvis en pilot hos en opertør av B733 som bruker 1200kg som grense ser at de vil ha en dråpe mindre enn 1200 kg når de lander, så skal de be om prioritet (mayday)