Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Jeg vil anta at det går på pris og behov for rekkevidde.
4500NM holder til det meste (6750NM for G550)
Kabinen er bredere på Falcon, og de trenger kanskje ikke den ekstra lengden? Med halve vekten og 3 motorer så krever dessuten Falcon mye mindre betong for å klare seg.
Noen som vet hva prisen er på en Falcon kontra en G550? Halvparten eller 60%?
Så at en G550 lå på 54-60MUSD.
|
Dersom prisen paa artikkelen det her linkes til stemmer, er jo prisene ganske like? G650 kommer paa 68 mill USD og blir litt dyrere.
Det er vel ingen diskusjon om at G650 er det beste som er aa oppdrive her paa kloden?
Quote:
Originally Posted by storg
Nå har jo den rikeste av de rike nordmennen kjøpt seg en G550 da.
|
Det stemmer, ja. Men hva med resten av gutta??
Quote:
Originally Posted by LN-KOG
Norske milliardærer er europeiske og kjøper kvalitet - ikke kjip amerikansk skiiit 
|
Ja, Norge er jo med i EU og kan kalle seg europeere... Og i Frankrike lager man jo kun kvalitet
Fredriksen har som storg korrekt sier, en G550, Roekke hadde en skikkelig
BBJ, men det ble litt for dyrt for han, stakkar, slik at han maatte nedgradere til en Renault som er saapass unreliable at produsenten ikke toer aa ha kun 2 motorer paa kjerra men maa ha 3. Og da kan man spoerre, hva er det med Citroen produsentene i frankrike, har de ikke tro paa sine egne produkter siden de maa gjoere noe Boeing sluttet med naar 727 forsvant, kjoere 3 og 4 motorer/haarfoenere??


. Saa kan vi vel fortsette med cycles A320 serien klarer kontra det som lages her borte etc etc etc etc
Paa de spec sheetene jeg har sett paa disse maskinene, er det kun kabinbredde at G550 ser seg slaatt. G650 er den suverent beste privat jet'n som noengang er laget, prisen boer jo ikke vaere noen hindring?
Saa selv om de ikke kan lage biler i USA, kan de lage fly bedre enn noen andre