Så var altså tiden moden for nok en tur til
YVR, helt siden elsk-hat forholdet mitt til
LHR bikket over mot rent hat har jeg foretrukket
FRA og Luft Hansen som transportør av lekamen fram og tilbake. Dagens tur starter grytidlig...
BGO-FRA
LH3129
CRJ700
EOBT 0700
Sete 5A
Push & Start på tiden, ble ønsket vel ombord av en smilende Helga. Her må jeg skyte inn en forklarende tekst. FA-ene hos Hansen gis navn som Helga, Vera, Petra, Sabine osv... Av og til dukker det også opp en Brüsthilde, men hun glimret med sitt fravær i dag. Mannlige FA heter Fritz, Fritz og Fritz. Und so veiter. Ok.
Helga og Vera var altså dagens cabin crew. På
CRJ-ene er business klasse seatingen slik at man alltid har et ledig sete både foran, bak og på siden. (staggered seating, altså). veldig bra, spesielt når personasjen foran finner det for godt å prøve å finne en tilbakelent stilling.
Setene er av grått lær, ganske behagelige for kropp og sjel, må jeg si.
Knyttnevetesten anses bestått.
Avgang mot syd, altså ingen turning and burning for å komme på kurs mot
FRA. Så snart setebeltskiltet ble slukket var Helga og Vera i full sving med Frühstuck.
Egg, skinke, ost, greensakes og frukt og daddel til dessert. Og så mye brød og syltetøy man ønsket - pluss juice og kaffe. Velsmakende.
Turen nedover var uneventful, vi landet noen minutter før tiden på 25R i
FRA. Vi ble fjernparkert på cargo området, men bussingen til terminal B gikk greit.
Nå hadde jeg 4 timer til LH492 skulle ta meg videre til
YVR. Loungen ved B44 ble invadert under mottoet "dette skal ikke lønne seg for Luft Hansen!" Øl og vin ble smakt og vurdert, dog i moderate mengder.
Etter hvert hadde tiden modnet seg for neste legg,
FRA-YVR
LH492
A346
EOBT 1310
Sete 4D
Her står shorty og venter på oss
Adskillelse fra de uvaskede masser skjer ved at man får spasere makelig ombord gjennom egen finger. Fritz ønsker willkommen, og viser vei til 4D. Her dukker Helga opp, og frigjør en fra yttertøy og er behjelpelig med nedsittingen. Rett bak Helga kommer Petra med noe smågodt...
To be continued....
(Aner ikke hvor lang en post kan være...)