Quote:
Originally Posted by andeik
Jeg må innrømme at jeg ikke helt liker tanken på at Fokker 50 skal byttes ut.
Hva ellers skal gå til KSU?
|
Quote:
Originally Posted by BSSW
Alt ifra WFs -100/-300 eller CNO sine B737, vet ikke hvordan forholdene er på KSU men en B737 klarer vel å lande der?
|
Per idag (utenom sommerferien) så er går vel 2 av 5 avganger med smågris, mens 3 er med slowfokkern
Quote:
Originally Posted by FlightDeck
Det er flere her som har spådd at Fokker 50 vil gå ut i løpet av de nærmeste årene og at Widerøe vil ta over operasjonene. Hans Gezelius i SAS går jo langt i å antyde noe sånt i artikkelen også. Det er klart at 737 kan ta over noe trafikk, men SAS trenger en mindre maskin dersom antall frekvenser skal opprettholdes. Spørsmålet er jo hvordan Widerøe skal klare å skaffe seg nok materiell til å trafikkere alle disse rutene, det er vel lite med Dash 8-100 og -300 på markedet? I så fall må det skaffes flere Q400. Er CRJ helt utelukket?
|
En ting er
OSL-
KSU, mens noe annet er jo de andre småhoppene som
KRS-
BGO,
BGO-
MOL-
TRD etc etc
og ang
CRJ: "Hans Gezelius legger til at det er operasjoner som i dag drives med Fokker 50 som ikke vil være like lønnsomme med jet, og at de derfor fortsatt vil bli betjent av turbopropfly."