View Single Post
Old 29-07-2008, 23:58   #5
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Etter å ha sovet helt til kl 10 så var det bare å hive seg i dusjen, og få pakket sammen før utsjekk. Fikk lagt tingene i bilen før man kom seg opp på terminalen for litt spotting på en ny flyplass.

Det småregnet litt hele tiden så det var ikke bare bare å få spottet mens man samtidig måtte passe på at kameraet ikke fikk for mye regn på seg men fikk noen bilder fra terrassen. Eneste plassen man kan stå når det regner på terrassen på terminalen er under det "tårnet" ytterst på terrassen. Da jeg kom inn fra terrassen på terminalen sto denne karen og reklamerte for Neckermann (som disponerte 2 ex-SK MD-90er som endte opp med å stå lagret en stund på OSL, som nå flyr for Blå1).

Og litt lengre inn så hang disse 2 flyene. Som jeg så i virkeligheten også.

Kom meg bort til den andre terrassen etterhvert, noe som viste seg å være et smart valg. Det blåste fra sørvest så alt regnet kom inn på skrå slik at det var et tørrt område rett ut av døren på terrassen på togstasjonen. Slik at man så rett ut på take-off posisjonen på RWY 23L. RWY 23L ble brukt til take-off og 23R ble brukt til landinger. Fikk tatt masse bilder som blir lagt ut i egen tråd på bildeforumet.

Når klokka nærmet seg 16 så fant jeg ut at det passet å komme seg tilbake til BRU hvor jeg skulle ta toget fra til Schiphol. Så var det å sette seg i bilen og kjøre tilbake. Etter å ha kjørt feil et par ganger, og havnet inne i Brussel sentrum(!) så kom man seg endelig ut til flyplassen for å levere ifra seg bilen. Fikk levert den ifra meg en halvtime før toget inn til Brussel Zuid gikk. Shuttlebussen, fra hotellet hvor Budget holder til, fikk meg inn i god tid så det ble ikke så stress for å rekke toget.

Fikk komt meg inn til Brussel Zuid hvor jeg brukte litt tid på å fine ut hvor toget videre gikk ifra. Og når jeg hadde funnet ut det så kjøpte jeg meg en wraps med hamburger inni(!), og fyllt med karrisaus(!), da jeg ikke er en som spiser kaninfòr så ble det bare den hamburgeren og sausen inni. Uansett så smakte det faktisk ganske godt.

Toget gikk etterhvert til Nederland og Schiphol. Billetten ble ikke sjekket før ETTER Rotterdam. Etter ankomst Schiphol så bar det rett til Sheraton for innsjekk. Fikk et bra rom (som forventet) og fikk bladd frem laptopen og kommet meg på nett og sjekket email og forum. Sengen her var litt for hard for mine smaksløker men absolutt en seng jeg sov godt i.
Spørsmål: Om alle sengene på 4 og 5 stjerners hotell er så harde? Må bizzniss folk ha en hard seng for å sove godt?

To be continued...