Da får man fortsette.
Etter å ha våknet, søndag 20/7, så bar det ned for å få seg litt frokost før avreise i retning Leopoldsburg. Etter å ha reist rundt litt i taxi så kom jeg meg endelig til Budget for å hente bilen, en Skoda Fabia. Så helt ok ut, men hadde noen få småskader her og der, med det var kjent fra før av. Bilen var ganske bra når man fant ut hvordan det nødvendige funket.
BTW, glemte det i forrige post.... Da jeg reiste fra
LHR så taxet man forbi en viss B772 som landet litt short av RWY her i år. De hadde fjernet vertikal stabilisator, ellers så var det vanskelig å se i og med at de hadde muret den inne slik at man kun så toppen. Den var fremdeles stroppet fast til ett eller annet, for man så en stropp over midten av flykroppen.
Tilbake til Belgia....Man kom seg til Leopoldburg, etter et par

svinger feil, og ble stående i kø i over en halvtime for å komme seg til parkeringsområdet som var veldig nær selve flyshowområdet. Så det ble ikke allverdens trasking for å komme seg inn på området. Men måtte gå lengre enn andre da jeg hadde en annen billettype enn de fleste andre så jeg måtte gå til en annen inngang og fikk der en konvolutt som inneholdt et program, en "neckstrapp" og 5 drikkebonger. I og med at det hadde regnet en del før jeg ankom flyshowet, og dagene før, så var bakken bra sørpete og det så nesten ut til at de hadde "møkket" da man så på hvordan det lå oppå gresset og når man så konsistensen på sørpa. Syntes det var morsomt å se på damer som kom i høyhelte sko og sko med åpen tå.....
Selve showet var bra selv om man gikk glipp av Red Arrows, men de hadde jeg jo sett dagen før på Farnborough så gikk ikke glipp av så mye. Det eneste var at i slutten så fløy det en Belgisk F-16 sammen med dem. Men med lavt skydekke så fikk de ikke gjort det de ville... Senere når de skulle tilbake til Farnborough for å avslutte showet der så fløy de forbi, så jeg fikk knipset et par bilder av dem alikevel. Den Tsjekkiske
JAS Gripen fikk ikke den oppmerksomheten de ønsket da det begynte å styrtregne rett før den begynte showet sitt

En annen skuffelse var at Mi-24 Hind ikke dukket opp som den skulle, vet ikke hvorfor. Men ellers var det mye bra, både gammelt og nytt, inkludert en, helt ny, overraskelse. Bilder fra showet legger jeg ut i egen tråd på bildeforumet ila noen dager (håper jeg).
Etter showet så var det å komme seg videre til
DUS hvor jeg overnattet på
Maritim Hotel Düsseldorf, et ganske nytt hotell, åpnet ifjor tror jeg. Men har aldri ligget i en så hard seng før!!! Det var nesten som å ligge på et par tre liggeunderlag på betong! Men sov godt alikevel da jeg var ganske trøtt. Ellers så led rommet under design over praktisk layout. Spesielt på badet. Der hadde de satt opp en stang, forran på vasken, som håndklærne hang på. Som man da måtte bøye seg over hver gang man skulle vaske hendene.
Stay tuned....det kommer mer