Quote:
Originally Posted by Shadow
Og ut av hvor mange "dyretransporter" er det slikt skjer ?? hvor mange prosent.
|
Det finnes statistikk for slaktedyr (se f.eks.
http://www.dyrevern.no/Emner/landbru..._og_slakt/1357), men statistikk for hvor mange kjæledyr som skades eller dør under flytransport tror jeg det er flyselskapene selv (om noen) som sitter på. (Jeg ser ingen prinsipiell forskjell på om det er en kylling, en fisk eller en hund som påføres lidelse)
Quote:
Det blir det samme som å si at disse dyrevern fanatikerne som slipper løs burdyr rundt omkring i landet hjelper dyrene. Men i virkeligheten så gjør dem det ikke, ettersom dyrene ikke klarer å ta vare på seg sjøl i det fri.
|
Denne sammenligningen skjønner jeg ikke - kan du utdype?
Quote:
Sorry, det er synd at dette har skjedd, men slik skjer. Og ikke bare med dyr som transporteres med fly men all transport av dyr daglig.
|
Jeg aksepterer at uhell som følge av uforutsigbare hendelser kan skje. Men de to tilfellene jeg har pekt på her gjelder begge tilfeller hvor flyselskapets personell har foretatt aktive handlinger som har påført dyrene lidelse - muligens av ubetenksomhet eller dumskap (jeg forutsetter at ingen taper igjen pustehull med vilje?). Det er da jeg mener at det ser ut til at flyselskapene ikke er sitt ansvar bevisst når de påtar seg transport av dyr. Hvilken opplæring har personer som har ansvar for å ta i mot og håndtere levende dyr under slik transport?
Quote:
Tja, hva med transport av fisk ??? Kampfisker transporteres i 1 dl vann. Og der er det snakk om halve verden rundt.
|
Jeg har vært vitne til slik konsekvensene av slik transport, herunder transporter hvor store deler av fiskene har krepert på grunn av oksygenmangel eller lav temperatur underveis. Jeg har problemer med å se at slik transport er lovlig innenfor gjeldende norsk regelverk.