Jeg har ingen erfaring med
VLM, men har etterhvert ganske mye erfaring med togreiser i England. Det er riktig at det kan være dyrt å reise med tog i England, men det finnes også muligheter for svært billige 1. klasse billetter (og standardklassebilletter) om man kan planlegge litt i forkant. Nå har det riktignok vært snakk om å endre takstsystemene på togene, og jeg vet ikke om disse endringene er implementerte enda eller hvilken effekt de vil ha på mulighetene til billige billetter.
Jeg kan helt klart anbefale Virgin Trains, men det er også riktig at det kan være trangt i standardklasse. Virgins 1. klasse er helt klart bra. Jeg mener at jeg har reist den strekningen til så lav pris som 5-600 kr. en vei på 1. klasse (kanskje til og med enda rimeligere). Det som er trikset (eller iallefall har vært trikset) er å kjøpe enkeltbilletter, og ikke tur-retur, om du ønsker billige 1. klassebilletter.
Skal du fly så er vel fordelen med
VLM at de flyr til
LCY, og ikke
LHR som
BMI. Flytid på ca 1 time + transport til/fra flyplass + ventetid på flyplass, så går det fort iallefall 3 timer. Med tog så er vanlig reisetid ca 2,5 timer fra Manchester Piccadilly til London Euston.
Skal du flytte til Manchester?