iflg.
http://www.risingup.com/fars/info/part61-113-FAR.shtml
Sec. 61.113 - Private pilot privileges and limitations: Pilot in command
(c) A private pilot may not pay less than the pro rata share of the operating expenses of a flight with passengers, provided the expenses involve only fuel, oil, airport expenditures, or rental fees.
d.v.s. i USA har jeg ikke lov til å betale mindre en lik del hver av pax. betaler, f.eks. ved 3 pax + meg må jeg betale minimum 25% av kostnader.
Når det gjelder 152'en - så er det slik på den skolen jeg skal gå på at når jeg kjøper inn timer i store kvanta så får jeg store rabatter (kjøper 2 blokker av 50 timer på 172) - men jeg kommer sikkert til å kjøpe inn en del enkelttimer på 152'en for å bli god på den.
AVAILABLE AIRCRAFT | HOURLY RATES | BLOCK RATES (50hrs)
CESSNA 152 $90.00 $85.00
CESSNA 172SP $129.00 $115.00
Så prisforskjellen på 152 med hourly rates og 172 på blockrates er ikke så stor.
Takk takk Discus, skal holde dere oppdatert her jeg.
Mateo @
BNN
__________________
FAA Airline Transport Pilot B744, CL-65, CFI, CFII Single & Multi Engine. AC: B747-400/LCF/-8 CRJ-900 CRJ-700,C-140,152,172R/SP&P/RG, PA-44,PA-28,BE-76. Hours logged: 9000+ OFT 08/09/11/12 HAI 10/11 Delta/United Express CR7 First Officer 2012 Captain 2015 Worldwide 747 First Officer 2016 Captain 2023
----PAX:A318/9/20/1,A332/3/43,A380,B717/32/33/34/35/36/3G/38/39,B744/74M,B752/3,B762/3/4,B772/W,B787-8/9/10,RJ85,CRJ,DH6/7/8,DC9/10,E120/70/90,F50/70,MD11/80/90,BE90