Fysjom! Her var det
MYE arroganse fra de lokale ekspertene!
Husk at "folk flest" ikke aner noe om fly! De har kjøpt en billett hos Norwegian, og da venter de å få det produktet de har kjøpt. Dette er jo nesten en sak for Forbrukerombudet. Her har Hanna Hansen meg familie kjøpt en tur med Norwegian til Tyrkia og ikke "skumle" Turkish Airlines fordi de vil fly med noe som er trygt og norsk og de forstår hva crewet sier (særlig for Bestmor Hansen), og så kommer de på
OSL og får et crew som snakker spansk (og finsk) og ser et fly som er uten de kjente Norwegian-dekalene, som kanskej tilogmed flasser litt i malingen. De kjenner ikke til
JAR-
OPS regler, eller at dette selskapet følger de samme strenge regler som alel andre europeiske flyselskaper. De har ingen mulighet til å sjekke det, og da er det klart de blir skeptiske. De får noe helt annet enn det de har kjøpt og betalt for og da er det ikke rart man føler seg lurt. Det er som (nesten) om jeg skulle ringe Dolly Dimples og bestille pizza, og de sender meg en Grandiosa fordi de ikke hadde kapasitet på kjøkkenet til å lage pizzaen selv.
EU er skeptisk til (særlig langtids-wet-lease) både i forhold til ansatte hos lessee, men særlig i forhold til kunden. I så måte er man også skeptisk til code-share. For de iunnvidde, kan det være en overraskelse når de har kjøpt en SK-flight
TRD-
CPH og det står en grønn Widerøe-propell-sak der ute på tarmac (eller - enda værre, en Blue Line F100!!!)