26.08.06 SIN – AKL SQ281
Var ute i god tid på flyplassen, da nyhetene her i Singapore advarte mot lange køer p.g.a økt sikkerhet på flyplassen. Merket lite til dette, ingen kø noen steder! Var derfor raskt inne på den flotte og lyse terminal 3. Så var det rett til Sliver Kris Loungen. Stor og flott og med full servering av det meste. Rakk også å se opptak av det meste av kampen Tyskland – Tyrkia.
Så var det boarding på gate 9A, med separate køer for economy og business (det er vist bare SK som ikke klarer å få til dette!). Maskinen i dag var en Boing 777- 200. Fikk sete 12 C for meg selv, heldig da resten kabinen på C var full. Dette var C klasse på ”normal måte”, og føles som et stort tilbakeskritt fra turen
LHR –
SIN med A 380. Siden det var torsdag morgen ble champagne byttet ut med juice og en lett frokost med yoghurt og en liten omelett. Serveringen på SQ er slik at først får du brett med bestikk etc., så får du servert hver enkelt rett for seg selv i det tempoet du selv ønsker. De er også svært påpasselige med påfyll av drikke, brød etc. De husker også hvilken vin du drikker og så blir du jo også tiltalt ved navn. Jeg vet at dette er det noen som synes er litt ”kunstig”, jeg synes det nå er litt trivelig jeg. I tillegg synes jeg at de såkalte ”Singapore girls” har fått en litt mer avslappet holdning, de er ikke så mekaniske lenger, men kan faktisk småprate og spøke litt med deg.
Etter litt søvn og lesing var det tid for ”Before toucdown menu”, med Satay, salat med kamskjell og Beef Ribeye (evt. Chicken, salmon or Indian style lamb). Generelt er jo biff noe vanskelig å få til bra på fly. Det stemte også denne gangen, et stort, men dessverre så tørt stykke. Men en god rødvin (Chateu Fonreaud 2002 Listrac Medoc) hjalp bra. Så var det landing 15.min før tid og en rask tur i bil ned til Hilton som ligger helt perfekt til helte ute i havnebassenget i Auckland. Hjemmereise natt til søndag. Mulig det blir en liten rapport da også.