God formiddag fra Lilleaker,
Etter hvert så kom solen på morgenkvisten. Dagen startet med SK4002 og LN-RRC fra
SVG inn til
OSL.
For første gang var denne morgenavgangen satt opp på gate 19 med bussing ut til stand 23. Det hele gikk tregt. Ombordstigning begynte alt for sent i forhold til fjernparkering av kjerra. 15min før avgang startet øvelsen. Et menneske på gate som virret opp og ned mellom gate og buss før de ble enige.
Ut gjennom gate , ned trappa till buss, inn i denne inklusive venting på noe ukjent , bort til maskinen og ombord i -RRC.
Mer venting , skipper'n opplyste at det kom flere folk , ny last med folk kom med bussen. 88sjeler i alt til slutt.
Omsider ble vi "døttet" ut fra stand og de fyret opp maskineriet , 25min etter oppsatt rutetid. Vi var i luften over halvtimen etter opprinnelig avgangstid.
Skipper'n kom på PA'en i luften og beklaget det hele. Han skyldte på problemer med baggasjeanlegget. Tull , tøys og fanteri!
Baggasjen var allerede ombord når jeg entret maskinen 10min før avgangstid.
Dette holder ikke
SAS!
En slik forsinkelse på første maskin ut om morgenen er uakseptabelt og lunsjen er brukt til å sende e-post til det lokale
SAS kontor.
Flighten forøvrig gikk fint og under kan sees noen images fra morgenens øvelse over fjellet fra det grønne sørvest land . Hovedstaden Tananger vokser enormt for tiden og blir etter hvert en av landets største havner og industriområde med hovedvekt på oljeindustrien.