Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Oh my god .... Nevn meg ETT selskap som tjener penger paa driften av disse torturmaskinene ... Hvis ikke Wideroe kan tjene penger paa samme antall seter, lavere operativkostnader, SAS-backing og fullt Star-rutenett i ryggen, kan ihvertfall ikke disse gjoere det.
FlyDirect som i dag kun er stasjonert på Rygge med en mindre businessjet, er nå i forhandlinger om å lease to Bombardier-fly av typen CRJ200. Dette er moderne 50-seters jetfly som skal være fullt på høyde med de store Boeing-maskinene både på hastighet og komfort.
|
Her snakker vi om flyselskap Harakiri... Andreas treffer spikern paa hodet. Naar Wideroe med utallige connection alternativer ikke klarer det, er dette galskap, saerlig med det materiellet.
Uansett. Rygge fikk sjansen og tilbudet, men de har aapenbart ikke behov for ordentlige ruteflygninger og markedet har ikke respondert slik flyselskapene forventet.
det skal dog vaere sagt at jeg synes ikke hverken WF eller DY har vaert saerlig taalmodig og at timingen er daarlig med tanke paa en presset bransje grunnet oljeprisen