Quote:
Originally Posted by Tommy777
A380 er ikke noe revolusjonerende, det er en klassisk type flymaskin. 787 er en revolusjon, mye av skorget er kompositt.
|
Vel, vil ikke si at noen av dem er virkelig revolusjonerende, begge har vinger, en flykropp og jetmotorer

Men ja, 787 er mer nyskapende enn det A380 er.
Quote:
Originally Posted by Tommy777
Skulle bare mangle at man bruker lengre tid paa aa faa ting paa plass.
|
Nå er det ikke først og fremst teknikken og teknologien som har holdt maskinen tilbake, men ufaglærte arbeidere hos underleverandører, manglende varer fra (under)leverandører, og en smidig produksjonslinje som ble til et puslespill med flere titalls tusen biter der instruksjonene var på alt fra italiensk til japansk. Når slikt skjer blir det vanskelig å styre prosjektet. Heldigvis for Boeing har de ikke vært utsatt for de samme designbrølerne som Airbus ble rammet av, i alle fall ikke som er kjent foreløpig.
Quote:
Originally Posted by Tommy777
Og forskjellen er at Boeing bygger fly i bakgrunnen saa naar alt er klart, blir det aa rulle ut titalls 787 paa kort tid mens A380 blir levert i et tempo paa 1 stk i maaneden paa det beste
|
Vel, Boeing vil ikke nå noe særlig mer enn 1-1 1/2 787 per måned fram til sommeren neste år, og rundt 15+ maskiner bør være klare til levering i tredje kvartal neste år om alt går etter planen. At Airbus ikke greier levere flere maskiner har med at wave 1-maskinene får en custom kabling for hånd, at de sliter med å få opp farta på monteringen av wave 2-maskinene, og at franskmenn og tyskere enda ikke kommer helt overens.
Uansett, grattis til Boeing for å ha nådd denne milepælen.