Quote:
Originally Posted by Discus
Vil ikke bli overrasket om SAS nå begynner å snakke om en OSL- EWR-rute, nei.
Leste at BA skal få 767-400 på lån av Boeing pga. forsinkelsene. Er det noe slik på gang for CO også?
Greit på EWR, men SAS brukte vel en gang argumentet om at det var gunstig pga. CO-samrabeidet. Senere brukte de argumentet om at det var maaange forbindelser med UA vidre fra EWR, men det har vel tørket helt ut. I 767-tiden gik det greit OSL- EWR- SFO/ LAX, men i dag er det kronglete med SK. Nå ser hvertfall jeg det hele som en ulempe at man må til EWR for å slite med å finne gode connections med SK-partners. CPH-flightene til både EWR og ORD er dessuten så sene at det er lite forbindelsesmuligheter igjen når de lander.
Tror grunnen til at CO har hatt god suksess med sine Skandinaviaflyginger er at de har god forbindelse vidre til gode priser. Hvis SAS forsøker seg på OSL nå så tror jeg bare det gjør at de evt. brekker ryggen enda fortere.
|
Tror ikke vi vil se en
OSL-
EWR rute fra
SAS. De har ikke materiell og vi vet hvor utrolig skuffende
SAS har drevet Intercont butikken de siste aarene. Patetisk. Aa aapne en rute paa trass er jo bare tull. Det aapnes jo et mye stoerre marked paa
EWR naa for
SAS ogsaa, men jeg tviler..
CO har bestilt en rekke 777 (6 stk) pga forsinkelsen, 2 stk blir levert paa nyaaret, resten senere i 09. De 4 neste blir garantert -300ER. Noen ny 767-400 vil vi aldri se til CO. Den maskinen vil de ikke ha flere av i parken sin.
Det er greie nok forbindelser videre paa de sene
SAS maskinene. Du kommer deg til uansett destinasjon i USA og Canada naar man lander paa
ORD eller
SEA sent. Man kommer seg ikke til Karibien og Mexico, men det gjoer man jo ikke med CO heller..