View Single Post
Old 25-02-2005, 21:24   #31
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Her er de farligste og de tryggeste flyselskapene

Quote:
Originally posted by Fly high
Scanair.no - SAS' største fanklubb?
Men leser VG, det gjør dem! Hvis avisa hadde sitert en tidsskriftsartikkel der SAS kom bra ut, er jeg rimelig sikker på at ikke en sjel av dere hadde reagert her i forumet, men nikket tilfreds og mumlet "slik er det!"
Det er godt mulig at Aero International er et useriøst tidsskrift, men hvordan skal man i såfall få vite det? Spørre SAS?
Jeg jobber ikke i VG, kunne ikke tenke meg det heller, men les gjennom argumentasjonen som er brukt i denne tråden. Her tas i bruk alt fra påstander om stavefeil til gal bildetekst til bruk av feil bilde. Det er da ikke så totalt på jordet å bruke Linatebildet for å illustrere en av ulykkene SAS har vært involvert i? Bildet forteller vel ikke noe om skyld?
Der var loddet kastet, og nu er det bare at lade de verbale muskedundere ...

Siden du vil det skal jeg kommenter hva jeg mener. Det er ikke SAS sin del, hvilket som helst annet flyselskap kunne det vært. Men VG går bevisst inn for å sverte SAS; uttrykk som
"Her er de farligste og de tryggeste flyselskapene" er det hva listen viser?
"Dyster statistikk" er det riktig?

De fire verste selskapene har forårsaket 2538 dødsfall over en periode på 30 år. Det er klart VG mener at det er selskapene som er skyld. Ikke at de er uskyldige i forhold til hendelsen.

Om Aero Int er seriøst eller ikke, er jobben til VG å sjekke. Hvis det er en profesjonell avis.

Til slutt, er et selskap som velger å reparere et fly som er hardt skadet tryggere enn et som velger å kondemnere det?