Thread: SAS overtar GO
View Single Post
Old 16-06-2008, 18:33   #8
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Default Re: SAS overtar GO

MD11 -om du ser på hva som skjer rundt om kring hos andre selskaper, er det jo nettopp ancillary revenue (ekstrainntekter) som flyselskapene kan tjene litt på når ingen vil betale for å reise med fly. OSL-STO får du til langt under 1000-lappen, men du må gjerne ut med det dobbelte for en hotellovernatting. Norwegians kvartalsresultater reddes stadig vekk av "ancillary revenue", som salget av hotellsenger, leiebil etc på Norwegian.no, Ryanair henter store penger fra salg av hotell, forsikring og nå også utleie av ferieboliger. I USA selger hotellkjedene flybilletter på sine sites og henter provisjon på dét. Husk at de største reise-sitene i Norge ikke er Berg-Hansen, Ving, eller Reisefeber.no - men Norwegian.no og sas.no - begge to har enorme besøkstall og omsetter for veldig mange millioner (i uken) begge to.

Airbur Tero; jeg tror det blir veldig fint. De skissene jeg har sett lover godt. Og, som tidligere ansatt er jeg glad for at iallefall noen av mine gamle kolleger får bli med over i SAS Norge, og at ikke alt man har investert i GO er bortkastede penger (ok ALT som er brukt på merkevarebygging kan du skylle ned i do....). Vent og se - det blir bra, tror jeg!

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote