Etter diverse reiser på kryss og tvers av USA, og T/R USA, så vil jeg komme med noen erfaringer for oss som reiser ”bak i bussen”. Her er det bare å henge seg på med egne erfaringer.
Transatlantic: (
FRA-
ORD,
AMS-
MSP,
AMS-
DET)
Northwest:
Nye fly, meget gode seter og fult personlig entertainment system. Filmer kan startes og stoppes etter eget ønske, og utvalget er meget bra. Trivial Pursuit mot hele flyet drepes 4 timer før en rekker å se på klokken. Hyggelig betjening og stort sett god service. Gratis servering. God beinplass.
Lufthansa:
Har kun erfaring fra 747, og den var ytterst middelmådig. Gamle fly med OK seter. Kun gammeldags underholdning med et og annet TV i kabinen, og et par filmer. Gratis servering og stort sett god service. Transitt i Frankfurt var en positiv opplevelse. Beinplass ikke mer enn den må være for en på 180cm.
United:
Gamle fly med dårlige seter. Satt selv i Economy Plus, og det eneste positive med det var nødutgangsete. Standard $5 for alkoholholdig drikke, resten gratis. Hyggelig betjening, og kanal 9 er et pluss. Underholdningen er som på LH747.
Har også flydd
SAS en del ganger, men det er noen år siden, og jeg forstår det slik at det har skjedd endringer.
Domestic US: (
DET-
LAS,
MSP-
LAS,
LAS-
DEN,
DEN-
RAP,
PHX-
SEA,
DEN-
PHX)
Northwest:
En del gamle fly, men OK seter. Standard US servering, med snacks og drikke gratis, men $5 for alkohol. Ikke mattilbud. Stort sett bra service. Beinplass OK. (757/A32x)
United(Ted):
Kanal 9 positivt (hvis den er på). Standard US severing. Tilbud om å kjøpe mat på reiser over 3 timer. OK service. Får en Economy Plus seter er det meget god beinplass. Ellers OK. Mange tilsynelatende relativt nye fly. (A320).
US Airways:
Meget gode seter med bra beinplass (dette var gamle America West). Standard US servering. OK service. Rimelig å booke om til tidligere avganger ($25). Ingen mattilbud på mine flygninger. Ganske nye fly (A320).
United Express:
Fløy med CRJ200 og 700. STOR forskjell på disse. 200 var trang og liten, og med dårlig beinplass. 700 hadde gode seter med god beinplass. Ingen servering på mine flygninger siden de var for kort.
Skal på ny tur igjen i juli, og fyller da på med Icelandair og Frontier.