View Single Post
Old 03-06-2008, 22:41   #63
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

Default Re: Nå blir det enda vanskeligere å komme inn i USA

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Hva med land som f.eks. Russland, Kina, Taiwan etc som krever visum? Det er jo mye mer hassle enn å reise på VW programmet i min bok
Taiwan hører nok ikke med på lista over land som krever visum, i hvert fall ikke av innbyggerne i 31 heldige land, deriblant de fleste vest-europeiske land (inkl Norge), USA og en del andre vestlige land. Grensekontrollen inn i Taiwan gikk kjapt og effektivt da jeg var der for noen få år siden. Landet kan for øvrig anbefales som et litt annerledes turistmål med flott natur.

Jeg hadde heller ikke de store problemene den gangen jeg kom flyvende til USA, men jeg har observert at reglene for å skaffe seg visum for folk utenfor visa waiver programmet ikke er helt enkle, særlig for utenlandske statsborgere studerende i Norge. Hvor i all verden skal man da søke visum til USA når USA mener at man verken har nok tilhørighet til hjemlandet (fordi man ikke har verken jobb eller studieplass der eller til Norge (siden man bare er her midlertidig og ikke har fast bosted)?
espenlok is offline